Algemene Voorwaarden Dots Connected

Artikel 1 – Definities

  1. Dots Connected, gevestigd te Zwolle, KvK-nummer 94729735, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als: dienstverlener.
  2. De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als: klant.
  3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van opdracht op grond waarvan de dienstverlener tegen betaling werkzaamheden voor de klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, levering van diensten en producten door of namens de dienstverlener waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover daarvan niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van door de dienstverlener in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
  3. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
  4. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijft het overige in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing.

Artikel 3 – Aanbod

  1. De dienstverlener brengt het aanbod bij voorkeur schriftelijk of elektronisch uit via de website.
  2. Bij acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele consult of traject wordt doorlopen. De dienstverlener is gerechtigd om een aanbetaling te vragen.
  3. Deze algemene voorwaarden worden voorafgaand aan de overeenkomst nadrukkelijk bekendgemaakt en maken integraal deel uit van de informatievoorziening van de dienstverlener.
  4. De dienstverlener mag aan het uitbrengen van een aanbod en/of de aanvaarding van een opdracht de voorwaarde verbinden dat de klant persoonsgegevens verstrekt en, indien nodig, een kopie van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart overlegt.
  5. Het aanbod bij een overeenkomst op afstand bevat bovendien de volgende gegevens:
    • De identiteit en het adres van de dienstverlener, inclusief het bezoekadres van de vestiging van de dienstverlener.
    • Het recht van de klant om de overeenkomst binnen veertien dagen te ontbinden.
    • Indien er bijkomende kosten in rekening worden gebracht voor contact via telefoon of internet, de hoogte van het geldende tarief.
    • De geldigheidsduur van het aanbod.

Artikel 4 – Aangaan overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de klant door middel van inschrijving op de website. Na de totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de klant hiervan schriftelijk of langs elektronische weg een bevestiging, evenals de factuur.
  2. Bij elektronische opdrachtverlening stuurt de dienstverlener een elektronische bevestiging naar de klant. Zolang de ontvangst van een elektronisch aanvaarde opdracht niet is bevestigd, kan de klant de opdracht annuleren.
  3. Op de overeenkomst rust een bedenktijd van 14 dagen.

Artikel 5 – Annulering & (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst

  1. Een los consultgesprek kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing of annulering binnen 24 uur, of bij het verstek laten gaan, komt de sessie te vervallen en wordt deze doorberekend.
  2. De klant kan een voor bepaalde duur gesloten overeenkomst ten alle tijden annuleren en opzeggen. De dienstverlener stuurt hiervan een bevestiging.

Artikel 6 – Betaling

  1. Betaling vindt plaats door overboeking van het verschuldigde bedrag op een door de dienstverlener aangegeven bankrekening bij de koop of levering, of via door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
  2. Facturen dienen binnen 7 werkdagen na factuurdatum betaald te worden, tenzij schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn staat vermeld.
  3. Indien betaling in termijnen is overeengekomen, dient de klant te betalen volgens de afgesproken termijnen en percentages.

Artikel 7 – Niet-tijdige betaling

De klant is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. De dienstverlener is gerechtigd om over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente in rekening te brengen en de overige kosten, waaronder buitengerechtelijke incassokosten.

Artikel 8 – Conformiteit en niet-nakoming van de overeenkomst

Indien een van de partijen in verzuim is met het nakomen van de overeenkomst, is de wederpartij bevoegd de overeenkomst te ontbinden, tenzij de tekortkoming gezien haar geringe betekenis ontbinding niet rechtvaardigt.

Artikel 9 – Informatieverstrekking klant

  1. De klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan de dienstverlener.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. De dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
  3. De klant vrijwaart de dienstverlener voor schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
  4. Indien de klant niet tijdig de benodigde gegevens verstrekt en de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging oploopt, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.

Artikel 10 – Uitvoering van de overeenkomst

De dienstverlener voert de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit, maar is niet aansprakelijk voor het niet behalen van het door de klant beoogde resultaat.

Artikel 11 – Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat wijzigingen of aanvullingen nodig zijn, zullen partijen de overeenkomst in overleg aanpassen.
  2. Indien partijen de overeenkomst wijzigen of aanvullen, kan dit invloed hebben op de voltooiingstermijn. De dienstverlener stelt de klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte.

Artikel 12 – Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of te verplaatsen. Overmacht omvat onder andere ziekte, ongevallen, brand of overheidsmaatregelen.
  2. Indien een situatie van overmacht zich voordoet, worden de verplichtingen opgeschort. Partijen zoeken in gezamenlijk overleg naar een oplossing. Indien er geen passende oplossing wordt gevonden, kunnen beide partijen de overeenkomst schriftelijk ontbinden. Tot dat moment gemaakte kosten en gewerkte uren zijn onmiddellijk opeisbaar.
  3. Bij B2B-overeenkomsten blijven de betalingsverplichtingen ondanks overmacht in stand.

Artikel 13 – Aansprakelijkheid schade

  1. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit de overeenkomst, tenzij de schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.
  2. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige gegevens die door de klant zijn verstrekt.
  3. De klant is verantwoordelijk voor het controleren van de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden.
  4. De klant is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een traject.
  5. Indien de dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is, bedraagt deze maximaal het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd of door de dienstverlener in rekening is gebracht.
  6. De klant vrijwaart de dienstverlener tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de geleverde diensten en producten.
  7. De dienstverlener is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen van de klant, al dan niet in overleg met de dienstverlener.
  8. De klant is altijd zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes, gedrag en de consequenties daarvan.

Artikel 14 – Bijzondere bepalingen

Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. De klant wordt voor meer informatie verwezen naar de privacyverklaring.

Artikel 15 – Klachtenprocedure

  1. De klant is verplicht om klachten over offertes, facturen of geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan de dienstverlener. De dienstverlener streeft ernaar klachten binnen 48 uur te behandelen.
  2. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
  3. De dienstverlener is aangesloten bij het CAT collectief en de bijbehorende Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten (GAT), met een bijbehorende klachtenprocedure.

Artikel 16 – Geschilbeslechting

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  2. Partijen zullen alleen een beroep op de rechter doen nadat zij zich hebben ingespannen om een geschil in onderling overleg op te lossen.
  3. Alle geschillen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waar de dienstverlener is gevestigd, tenzij de wet anders voorschrijft.
  4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens de dienstverlener en betrokken derden 12 maanden.